الرئيسية / اخبار الفن / وفاء صادق في بيت عبلة كامل أتعمل أكل زفاف سنية عبد الغفور البرعي
وفاء صادق في بيت عبلة كامل أتعمل أكل زفاف سنية عبد الغفور البرعي

وفاء صادق في بيت عبلة كامل أتعمل أكل زفاف سنية عبد الغفور البرعي

على الرغم من أن مسلسل لن اعيش في جلباب أبي للراحل نور الشريف والفنانة عبلة كامل مضى عليه 25 عاما الا انه دخل تريند قوائم بحث جوجل ، وكان اكثر انتشار على مواقع التواصل الاجتماعي ، خصوصا بعد عرض الحلقة التي تضمنت فرح بدور سنية وهي ابنة عبد الغفور البرعي ، وكيف ظهرت ببساطه التي شهر بها المشاهد دون اي معلم تجميلية.

وقالت الفنانة وفاء صادق، عن كواليس مسلسل لن أعيش فى جلباب أبى فى لقاء تليفزيوني سابق قائلة” إن نجاح المسلسل يرجع إلى الحالة الحلوة التى وصلت لنا عن طريق المخرج أحمد توفيق والفنان نور الشريف والفنانة عبلة كامل وسهير البارونى، لأنهم وصلوا لينا إننا عيلة بجد مش موضوع إننا بنعمل مسلسل وخلاص”.

واضافت “كنا بنحاول نبوظ اللبس اللى هنظهر بيه عشان يبان فى أسوأ أشكال، واللى ساعدتنا فى ده الفنانة سهير البارونى لما جابت معاها ورد وخرز ومسدس شمع عشان نلزق بيه الحاجات دى فى اللبس فيظهر بأنه بلدى أوى، وأستاذ نور الشريف كان معاه كاميرا خاصة به، كان مصورنا كلنا صور لا تنسى”.

ووصفت، “الأكل اللى كان موجود فى فرح سنية كله أكل بيتى؛ لأنه معمول فعلا فى بيوت عبلة كامل وسهير البارونى وفنانين آخرين، والمخرج أحمد توفيق قرر ميكونش فى غداء فى يوم التصوير، ده عشان نكون جعانين وناكل بجد زى ما طلعنا فى الكاميرا”.

وعن عبلة كامل والعمل معها قالت “فظيعة بجد وكانت كأنها أمنا بالظبط مش مجرد تمثيل، وفى مرة، قررت أنها هتجيب لينا الغداء من البيت وميكونش فى غداء تبع الإنتاج، وكانت المفاجأة أن كل الأكل عبارة عن بتنجان بكل أصناف، سواء مسقعة أو محشى وغيره، وكانت طعمه جميل جدا، ولكن بسببه كلنا نمنا ساعتين، واضطر المخرج أحمد توفيق يصحينا بعد كده”.

عن ahmed najeeb

شاهد أيضاً

الحلقة 45 مسلسل الوجه الاخر كاملة

شهدت احداث الحلقة الاخيرة انتهاء المسلسل بعد عرض 45 حلقة كاملة عبر قناة سي بي …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *